16:30, 5 вересня 2020 р.
Кожна криза в економіці ставала для мене нагодою і можливістю стати конкурентнішим і успішнішим, — Роман Муль
Сьогодні ми поспілкуємось із успішним підприємцем Романом Мулем. Дізнаємось, як починався його шлях у бізнес, як йому вдалось досягнути успіху, при цьому не зрадити своїх цінностей та чесно сплачувати усі податки.
Для ведення бізнесу потрібно не лише велике бажання, ідея та вдалий старт, а й сила волі, щоб відважитись реалізувати задумане у життя. Для багатьох бізнесменів початок їхнього успіху починався з маленьких кроків і необхідності заробити на життя для себе та своєї родини. Так само і Роман Муль, завершивши у 1992 році Тернопільський педагогічний університет, прийшов працювати у СШ №16 міста Дрогобича вчителем фізкультури.
Саме про таку історію сайту 03244 розповів відомий дрогобичанин та успішний бізнесмен Роман Муль є одним із найбільших платників акцизного збору у Дрогобичі. А, як відомо, саме ці відрахування є досить важливими для місцевого бюджету. Зокрема, у 2019 році підприємець сплатив загалом податків на суму 7 197 621 грн., в тому числі акцизу 1 942 920 грн
На даний час підприємець є власником мережі продуктових магазинів «Ромашка», де можна придбати продукти та товари першої необхідності та має три цехи хлібо-булочних виробів, які реалізуються у тій же мережі магазинів «Ромашка». Для зменшення товарних залишків, контролю за асортиментом та якістю продукції доставка у мережу магазинів відбувається з розподільчого центру.
Також Роман Муль є власником найбільшої автостанції у місті Дрогобичі, яка ще не так давно була занедбана і нагадувала районний ринок.
Із чого все починалось і якою була перша бізнес-ідея тепер успішного підприємця?
Після народження доньки Ярини Роман Муль, на той час вчитель фізкультури, почав замислюватись над тим, як повноцінно утримувати свою родину. У злиденні 90-ті це було доволі важко. Щоб зрозуміти принципи ринку і те, в яку сторону розвиватись, щоб не шукати «добра» за кордоном, у 1992 році Роман Муль вступив на заочне навчання у Дрогобицький педагогічний університет, ставши студентом тогочасного факультету «Менеджменту та маркетингу у невиробничій сфері», який успішно закінчив. Окрім того, він сам багато вчився.
Довелось самостійно освоювати ази юридичної практики та бухгалтерії. Тоді ж і постав вибір: заробляти мало і платити податки, або заробляти багато і їх не платити. Я обрав перший варіант і не шкодую, адже саме легальний бізнес давав мені змогу повноцінно розвиватись далі. Я до-сьогодні чесно сплачую всі податки, тому сплю спокійно», — розповідає Роман Муль.
У далекому 1998 році пан Роман вирішив ризикнути і розпочати свою справу. На той час було поширене явище нелегального розповсюдження тютюнової продукції.
Я пам'ятаю, як на кожному кроці можна було купити на ящиках одну чи дві цигарки або частину пачки. Я вважав, що це неправильно, бо при цьому ніхто жодних податків не сплачував. Тому я чітко вирішив для себе, що буду працювати легально, чесно сплачуючи податки та робити все можливе, щоб працювали чіткі правила обігу акцизної продукції», — продовжує Роман Муль.
Із такою пропозицією він звернувся до Романа Бейзика — свого першого бізнес-партнера.
У нього був кіоск, а у мене була ідея, тож ми розпочали спільну роботу. Дохід ділили 50 на 50. Працювали прозоро, з перших днів використовуючи касові апарати, що було дуже дивним для податкової та інших структур», — згадує бізнесмен.
Вже за пів року ця справа почала приносити перший дохід.
З часом Роман Муль взяв в оренду склади на вулиці Гайдамацькій, щоб мати місце для зберігання товару та розвозити його по магазинах.
Багато комунальних підприємств брало у нас товари, ставили шалені націнки і тривалий час не повертали гроші за товар. Саме тому і з’явилася ідея відкрити власний соціальний магазин і створити шалену конкуренцію у реалізації продуктів харчування та товари першої необхідності», - пригадує Роман Муль.
Тож прийшов час, коли підприємець вирішив розширити свою діяльність.
Я створив внутрішню траєкторію розвитку свого бізнесу, у якій були розставлені пріоритети, цілі і візія — стати найбільшою торговою мережею міста», — розповідає Роман Миколайович.
У 2002 році, взявши в оренду приміщення у центрі міста на Площі Ринок, 25, відкрив перший свій магазин «Ромашка». Назву і логотип придумав сам.
На запитання, чому саме ця назва припала до душі, відповідає з усмішкою на обличчі, бо згадує: «Мій батько, Ромашкою називав мого сина у дитинстві. Тому і над назвою довго не замислювався».
Принципи роботи «Ромашки» стали революційними, як для покупців, так і для фіскальних органів та постачальників. Підприємець запровадив нововведення і став першим власником продуктового магазину, у якому було об'єднано програмне забезпечення 1С з касовими апаратами, що надало можливість в рази збільшити асортимент товарів і здійснювати управління продажами.
Більшість магазинів у той час уникала сплати податків, а ми ж реалізовували товар тільки через касові апарати або через безготівкові платежі. Ми запровадили новий спосіб розрахунку з постачальниками — усі оплати йшли тільки через банк. Повністю контрольовані фінанси і сплата всіх податків зробили нас невразливими перед конкурентами і відкрили перед нами великі можливості для подальшого розвитку», — розповідає відомий дрогобичанин.
У 2004 році підприємець відкрив свій перший супермаркет у Дрогобичі, на вулиці Війтівська гора.
Я вивчав своїх конкурентів і зрозумів, що на той час їх не було. У всіх магазинах був обмежений асортимент товарів, тому зрозумів, що пора масштабувати бізнес».
Одним з викликів того часу для нього стало постачання хлібо-булочних виробів.
Більшість виробників хліба віддавали перевагу співпраці з тими, хто купує за готівку і був на єдиному податку. У суботу-неділю-понеділок хліба практично не доставляли», — продовжує розповідь Роман Миколайович.
Тому Роман Муль вирішив відкрити цех хлібо-булочних виробів і купив піч для їх виготовлення та інше пекарське обладнання, щоб забезпечити всі магазини мережі «Ромашка» власною свіжою випічкою.
Торгівля продуктів харчування – не для спринтерів. Це складний бізнес, це забіг на довгі дистанції. Тут немає надприбутків. Я взагалі не розумію тих, хто, відкривши бізнес, за півроку купує собі машину чи їздить відпочивати у Туреччину двічі на рік. У бізнес потрібно постійно вкладати та платити податки, адже людина, яка не сплачує податків, не може себе почувати вільною навіть перед своїми працівниками», — запевняє підприємець.
Варто зазначити, що Дрогобицька автостанція №2, яка довгий час перебувала у хаотичній торгівлі «базарників», де практично були відсутні перевезення, у 2007 році отримала нового власника. Роман Муль зробив капіталовкладення, яке було спрямоване в першу чергу для дрогобичан та гостей міста.
Впорядкування автостанції не принесло жодного прибутку, як і її теперішнє функціонування, але це відкривало великі можливості для розвитку бізнесу навколо неї – вулиця Пилипа Орлика стала найдорожчою по нерухомістю в місті».
У 2013 році Роман Миколайович вступив до Львівської бізнес-школи при УКУ на програму «Key Executive MBA». Завершив навчання в 2014. Захистився у 2018 році.
Навчання проходив у Будапешті, Шанхаї і Сеулі. Це дало чітку уяву, яким буде мій бізнес через 10-15 років, що я маю у першу чергу зробити, а отримані знання дали мені упевненість в тому, що я роблю».
Стосовно найближчих планів на майбутнє, то підприємець працює над відкриттям нової великої пекарні у місті Дрогобичі, яка буде обладнана новітнім устаткуванням та забезпечуватиме власними виробами не тільки магазини «Ромашка», але й сусідні міста та райони. У перспективах відкриття не однієї сотні робочих місць. Також ще є багато цікавих проектів, які ще тільки напрацьовуються, але це вже тема для наступної розмови.
Юлія Бецко
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
00:24, Сьогодні
00:24, Сьогодні
live comments feed...